fbpx
Problemen met je toestel? Dien de reparatie online in of kom langs voor de snelste oplossing. Ook zonder afspraak! Bel 09 224 30 51 voor meer informatie.

Veelgestelde vragen

Vind een antwoord op vragen omtrent reparaties, bestellingen, garantie en retour.

Reparatie

Op deze pagina staat informatie over je aankoop, verkoop of reparatie bij QuickSolutions. Weet je niet wat de verschillende reparatietermen bij de producten betekenen? Hier worden ze allemaal uitgelegd. Meer vragen? Neem contact op via de chat, e-mail of telefoon.

Je kan langskomen voor een reparatie, aankoop en verkoop in één van onze drie service winkels in Gent en Aalst. Onze opgeleide technici staan onmiddellijk klaar om jouw probleem op te lossen of je de juiste informatie te geven voor de aankoop of verkoop van een toestel.

De reparatieduur hangt af van verschillende factoren, zoals welk soort toestel u binnenbrengt, de nodige reparatie,… . Deze periode gaat pas in wanneer we uw toestemming hebben ontvangen om de reparatie uit te voeren. Ook het analyseren van uw toestel vergt namelijk tijd van onze experten.

De meeste reparaties van Smartphones nemen anderhalf uur in beslag. Op voorwaarde dat er geen bijkomende problemen worden vastgesteld of nieuwe onderdelen moeten worden besteld. Bij een bijkomend probleem vragen wij steeds de goedkeuring van de klant, vooraleer onze expert met de reparatie begint. Indien u langskomt voor een backcover reparatie zal de reparatie afgerond zijn na 4 werkdagen. We gebruiken hier namelijk speciaal materiaal voor.

Smartphone in het water laten vallen? Een waterschade-behandeling uitvoeren heeft een tijdsduur van 4 werkdagen. We willen duidelijk benadrukken dat dit geen herstelling is, maar een behandeling. Des te langer we uw toestel kunnen behandelen, des te meer kans dat uw toestel weer naar behoren zal werken. Ook bij andere toestellen zal deze behandeling 4 werkdagen duren.  

Een tablet herstelling duurt gemiddeld 4 werkdagen, indien er geen bijkomende problemen worden vastgesteld of nieuwe onderdelen moeten worden besteld. Bij een bijkomend probleem vragen wij altijd eerst de goedkeuring van de klant om met de reparatie verder te gaan.

De meeste reparaties van laptops en desktop computers, zowel Mac als Windows, hebben een tijdsduur van 4 werkdagen, indien er geen bijkomende problemen worden vastgesteld of nieuwe onderdelen moeten worden besteld. Bij een bijkomend probleem vragen wij altijd eerst de goedkeuring van de klant om met de reparatie verder te gaan. Reparaties aan het moederbord vergen 14 werkdagen.

Voor reparaties aan uw gameconsole heeft onze expert 4 werkdagen nodig. Dit geldt voor zowel de Nintendo Switch als de PlayStation. De banden van uw elektrische Xiaomi step kan u ook bij ons laten vervangen. Deze step zal in normale omstandigheden na 5 werkdagen klaar zijn. 

Wanneer u bij ons langskomt zal de technicus jouw toestel eerst analyseren alvorens over te gaan tot reparatie. Als de klant akkoord gaat met de herstelling van het toestel betaalt u enkel de reparatiekost. Indien de klant niet overgaat tot reparatie, omdat er bijvoorbeeld bijkomende problemen zijn vastgesteld, wordt enkel een analysekost betaald voor onze geleverde diensten.

We houden u steeds op de hoogte van de verschillende reparatiefases met een e-mail. Het is echter altijd mogelijk dat deze e-mail zich bij uw ongewenste berichten bevindt. Gelieve dit af en toe te controleren. 

Indien u een e-mail ontvangt met ‘Onmiddellijk klaar’ in de titel, kan u gedurende onze openingsuren om uw toestel komen in de winkel waar u uw toestel aan ons overhandigd heeft. 

Het is echter ook mogelijk dat u een e-mail krijgt met de titel ‘De volgende werkdag klaar’. Indien dit zo is, kan u vanaf de volgende werkdag het toestel komen ophalen. 

Wanneer een product onherstelbaar is of er te veel kosten aan zijn dan betaal je enkel de analysekosten. Voor Smartphones en Tablets bedraagt deze kost € 69. Spelconsoles (PlayStation & Nintendo Switch), Windows Laptops, MacBook en iMac hebben daarentegen een analysekost van € 99. Voor een desktop rekenen we een bedrag aan van € 125.

Als je overgaat tot de aankoop van een nieuw of refurbished toestel worden de analysekosten gehalveerd. Op nieuwe toestellen is er standaard twee jaar garantie en op refurbished levenslange service garantie. Zowel Smartphones iPhone, Samsung en Huawei. Tablets, iPad en Samsung. Laptops, Mac en Windows, kan je terugvinden in ons assortiment.

Scherm kapot? Laat je gebroken of gebarsten glas door ons herstellen. Dit doen we voor je Smartphone, tablet, laptop, MacBook of iMac.

Geen beeld? Onze ingenieurs repareren dit graag voor je.

Werken de toetsen op het toetsenbord niet meer? Meestal is waterschade de oorzaak, maar dat hoeft niet altijd. Wij zoeken het voor je uit. 

Merk je dat je je laptop niet meer zonder computermuis kunt bedienen of is je Trackpad vuil of trager geworden? De trackpad van je apparaat herstellen of vervangen is dan de juiste oplossing.

Bij dit type reparatie is het erg belangrijk dat we het model weten van je Mac. Dit kunnen we voor je bekijken wanneer je in de winkel komt. Zelf je Mac model vinden? We hebben een simpele uitleg geschreven.

Raakt je toestel binnen het uur leeg? Start je toestel niet meer op? Laat dan je batterij vervangen.

De MagSafe connector is een magnetisch onderdeel. Dit is het contactpunt tussen je Apple MacBook en je lader.

Geen geluid meer? Grote kans dat het aan je speaker ligt. Deze vervangen we voor je.

We vervangen je opslagschijf met een SSD. Hierdoor start je MacBook sneller op. Hetzelfde geldt voor bestanden die je op de SSD zet.

Wil je zien wat je huidige Windows 10 computer specificaties zijn? Lees de blog.

We verwijderen virussen. Denk aan spamware, adware en andere computervirussen. Ook installeren we antivirus software.

We reinigen je hardware. We verwijderen stof en indien nodig vernieuwen we de koelpasta.

Voorkom het kwijtraken van je gegevens en laat ons veilig een kopie maken van je bestanden. Dit doen we met software van onze partner Blancco.

We halen verwijderde gegevens terug met behulp van speciale software. Ook dit doen we met behulp van de software van onze partner Blancco.

We gebruiken specialistische apparatuur om je opslagschijf te lezen. Dit doen we met een combinatie van hardware en software.

Bestanden overzetten van het ene naar het andere apparaat? Hier helpen we je graag mee.

Een glas water, cola of een pintje laten vallen over je MacBook, laptop of desktop computer? We helpen je uit de nood. Dit doen we ook voor Smartphones en Tablets.

Lees ons artikel over MacBook waterschade. De meeste informatie uit het artikel geldt ook voor alle andere soorten toestellen.

Het moederbord brengt alle computeronderdelen bij elkaar. Het is het hart van het toestel. Heb je problemen met één of meerdere onderdelen? We passen micro- en nanosoldeertechnieken toe om je moederbord
te herstellen.

Lees ook ons artikel over de meest voorkomende moederbord problemen.

Vanaf de iPhone XR, XS en XS Max zal er na de vervanging van de batterij een melding verschijnen op het hoofdscherm. Deze blijft hier niet, maar gaat na het verloop van enkele dagen naar de instellingen en vervolgens van daaruit naar de batterijconditie. Ook bij de recentere modellen is dit het geval.  Deze melding zegt enkel dat de software van Apple aanwezig op het toestel niet in staat is om te verifiëren dat het toestel na reparatie over een originele batterij beschikt. Er wordt bijgevolg niet gezegd dat er een niet-originele batterij gebruikt werd voor de reparatie, maar enkel dat de software dit niet kan controleren. Quicksolutions gebruikt enkel originele onderdelen. We beschikken echter niet over de mogelijkheid om deze melding te verwijderen. Hiervoor moeten we speciale software bij Apple aankopen. In feite wordt er bijgevolg enkel meegedeeld dat het toestel niet meer beschikt over de oorspronkelijke batterij.

Bij het gebruik van een nieuw origineel scherm voor een reparatie, zal een gelijkaardige melding verschijnen. Dit doet zich voor vanaf de iPhone 11. We geven echter de keuze aan onze klanten om voor een goedkoper compatibel scherm te gaan. Uiteraard is dit dan geen origineel scherm.

Vanaf de iPhone 12 is er een soortgelijke waarschuwing in verband met de vervanging van de achtercamera. 

Kortom: maak je geen zorgen bij deze meldingen. De verschijning van deze meldingen zegt niets over de prestaties van het desbetreffende onderdeel. Op deze manier wil Apple reparaties ontraden.

Bestelling & betaling

Informatie over het plaatsen en betalen van een bestelling, zowel online als in een van onze twee winkels.

Een bestelling plaatsen kan op twee verschillende manieren. Dit kan rechtstreeks via onze webshop of op elke pagina van de website heb je de optie om een repair of aankoop te doen.

Als je een bestelling wilt wijzigen, neem je het best contact op met onze klantenservice op het nummer 092243051

Zij begeleiden jou dan verder om jouw aankoop te voltooien.

Annuleren kan alleen als je bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft. Is je product al verzonden? Dan kan je het retourneren.

Online kan je betalen met Bancontact (kaart en App), creditcard (Visa of MasterCard), PayPal, Apple Pay of via een handmatige overschrijving.

In de winkel kan je betalen met Bancontact, cash geld, Payconiq en Ecocheques.

Dat kan zeker en vast! Jouw toestel laten herstellen is veel beter voor het milieu dan de aankoop van een nieuw toestel. Daarom kan je bij ons met ecocheques betalen. Wij accepteren niet alleen de papieren variant, maar ook betaalkaarten. Dit is wel enkel mogelijk in de Vlaanderenstraat. Ecocheques van Sodexo, Edenred en Monizze aanvaarden we.

Bij ons in de winkel heeft u steeds de mogelijkheid om contant te betalen.

Je kunt bij ons betalen met Bancontact-kaart en met de Payconiq by Bancontact-App, online en in onze vestiging in de Vlaanderenstraat. Kies online bij het bestellen van jouw product voor de betaalwijze Bancontact en bevestig de betaling met je Bancontact-kaart of met de Payconiq by Bancontact-App op je Smartphone. Betalen met Bancontact is veilig en helemaal gratis.

Ons rekeningnummer is BE21 0688 9788 7803 
Vermeld bij het betalen altijd je naam en ordernummer. 

Ja. Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het slotje in je browser.

Garantie

Informatie over de garantie van je Smartphone, tablet of computer.

De garantie is niet van toepassing indien de gebreken geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik of gebruik voor andere dan normale (bedrijfs)doeleinden, van extern komende oorzaken, zoals brand- of waterschade, of indien de goederen door anderen dan Quick Solutions zijn gewijzigd of worden onderhouden.
Defecten veroorzaakt door software- of configuratieproblemen vallen niet onder garantie.

Indien de koper een product naar ons wil opsturen, verzoeken wij de koper hiervan eerst telefonisch (092243051) of via e-mail (info@quicksolutions.be) melding te doen. Pakketten zonder vermelding van klantgegevens en/of factuurnummer worden niet geaccepteerd. 
De klant is zelf verantwoordelijk voor schade en/of verlies tijdens transport naar Quick Solutions. 
Reparatie of vervanging van het product leidt niet tot hernieuwing of verlenging van de garantieperiode.
De garantie geldt enkel voor de oorspronkelijke koper en is niet overdraagbaar bij wederverkoop.

Bij de aankoop van een nieuw toestel is er altijd een wettelijke garantie van 2 jaar. Ook voor de batterij is dit het geval, behalve op vlak van capaciteitsvermindering. Batterijen zijn nu eenmaal onderhevig aan slijtage. Enkele maanden na de aankoop zal u uw toestel sneller moeten opladen. Dit wordt als normaal beschouwd.

Garantie geldt niet wanneer het product onjuist is geïnstalleerd, verwaarloosd, te lang of incorrect opgeladen, onderhevig is geweest aan een niet door Quick Solutions geautoriseerde reparatie of modificatie, gebruikt is in een apparaat waarvoor het niet is bedoeld of bij enige andere vorm van incorrect gebruik.
Quick Solutions aanvaardt in geen geval aansprakelijkheid ten aanzien van vervolgschade, inclusief persoonlijk letsel, verlies van inkomsten, interessen, verloren data of enige andere incidentele of indirecte schaden, veroorzaakt door onoordeelkundige installatie of gebruik van haar producten of door installatie of gebruik van apparatuur die is veranderd, beschadigd of op verkeerde wijze is gebruikt.

Als je product binnen de garantieperiode kapot gaat en het om een fabricagefout gaat, is de reparatie helemaal gratis.

Wanneer de schade is ontstaan door onkundig gebruik of schade waarvan u zelf de oorzaak niet weet dan kunnen we je verder helpen maar de reparatiekost zal aangerekend worden.

Als je product niet meer goed werkt door de manier waarop jij het gebruikt hebt. Bijvoorbeeld als je koffie over je laptop morst, waardoor je een zwart scherm krijgt. Als je gebruikersschade wilt laten repareren, moet je hiervoor betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

Wanneer een product onherstelbaar is of er te veel kosten aan zijn dan bieden wij refurbished toestellen aan.

Op refurbished toestellen geldt er standaard twee jaar garantie en een levenslange service garantie. Zowel Smartphones iPhone, Samsung, Huawei. Tablets, iPad en Samsung. Maar ook Laptops, Mac en Windows kan je terugvinden in ons assortiment.

Je krijgt een prijsopgave als onze technicus vastgesteld heeft dat het defect ontstaan is ten gevolge van gebruikersschade. Je hebt een keuze uit 4 opties:
 
  1. 1. Je gaat akkoord met de prijsopgave. Het product wordt dan gerepareerd.
  2. 2. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan de analyse- of onderzoekskosten en krijgt je product terug.
  3. 3. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je vraagt via e-mail of jouw toestel gerecycleerd kan worden. Indien onze expert oordeelt dat dit niet mogelijk is, dienen de analysekosten nog steeds betaald te zijn/worden. Het toestel wordt op milieuvriendelijke wijze vernietigd.
  4. 4. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. Je vraagt via e-mail of jouw toestel gerecycleerd kan worden. Indien onze expert oordeelt dat dit mogelijk is, worden de analysekosten terugbetaald/niet aangerekend.

Retour

Informatie over de retour van je product.

Je kan je product gratis ruilen voor een ander product. Doe dat binnen de veertien kalenderdagen.
Wil je afzien van een aankoop? Doe dat dan binnen de veertien kalenderdagen, te rekenen vanaf de levering van uw bestelling (voor een product). 
 
Je kan jouw product retourneren en je geld terug laten storten.
Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen.
Liet je aan de handelaar weten dat je afziet van uw aankoop? Dan krijgt hij – vanaf dat moment – veertien dagen om uw bestelling volledig terug te betalen (inclusief leveringskosten en taksen). Hij mag weliswaar wachten totdat hij de retourzending ontvangt.

Meld dit onmiddellijk aan onze klantenservice. We staan 7 dagen per week voor je klaar en zorgen dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling in huis hebt.

Wij beschikken over een team van technische experten met reeds jarenlange ervaring in de repair sector. Iedere technicus is gespecialiseerd in zijn vak. Op deze manier kan ons team ervoor zorgen dat alle reparaties deskundig worden uitgevoerd. Als jouw toestel nog fabrieksgarantie heeft dan wordt deze teruggestuurd naar de  fabrikant, tenzij anders overeengekomen met de klant.

    Ontvang 5% korting in onze winkels als je aanmeldt voor onze nieuwsbrief
    0
      Bestelling
      Je hebt nog geen producten toegevoegd aan je bestelling.Terug naar de shop