Veelgestelde vragen

Quick Repair heet nu Quick Solutions. We kozen deze naam omdat we nu meer diensten en producten aanbieden. Heb je vragen over je reparatie, garantie, betaling of een retour? In de onderstaande lijst kun je al heel wat informatie terugvinden.

Reparatie

Informatie over de reparatie van je smartphone of computer. Weet je niet wat de verschillende reparatietermen bij de producten betekenen? Hier worden ze allemaal uitgelegd.

Je kan langskomen voor een reparatie of aankoop in één van onze twee service winkels in Gent en Aalst. Onze opgeleide technici staat onmiddellijk klaar om jouw probleem op te lossen of je de juiste informatie te geven voor de aankoop van een toestel.

Alle reparaties van Smartphones worden binnen het uur hersteld, indien er geen bijkomende problemen worden vastgesteld of spare parts moeten worden besteld. Bij een bijkomend probleem vragen wij altijd eerst de goedkeuring van de klant om met de reparatie verder te kunnen gaan.  

Alle reparaties van tablets worden diezelfde of eerstvolgende werkdag hersteld, indien er geen bijkomende problemen worden vastgesteld of spare parts moeten worden besteld. Bij een bijkomend probleem vragen wij altijd eerst de goedkeuring van de klant om met de reparatie verder te kunnen gaan.

Alle reparaties van laptops, zowel Mac als Windows, worden diezelfde of eerstvolgende werkdag hersteld, indien er geen bijkomende problemen worden vastgesteld of spare parts moeten worden besteld. Bij een bijkomend probleem vragen wij altijd eerst de goedkeuring van de klant om met de reparatie verder te kunnen gaan.

Als u bij ons langskomt zal de technicus jouw toestel eerst analyseren alvorens over te gaan tot reparatie. Als de klant akkoord gaat met de herstelling van het toestel betaalt u enkel de reparatiekost. Indien de klant niet overgaat tot reparatie, omdat er bijkomende problemen zijn vastgesteld, wordt enkel een analysekost betaald voor onze geleverde diensten.

Wanneer een product onherstelbaar is of er te veel kosten aan zijn dan betaal je enkel analysekosten. Voor Smartphones en Tablets: 39 euro en voor laptops en computers: 59 euro.

Als je overgaat tot de aankoop van een nieuw of refurbished toestel vallen de analysekosten weg. Op nieuwe toestellen is er standaard twee jaar garantie en op refurbished levenslange service garantie. Zowel Smartphones iPhone, Samsung en Huawei. Tablets, iPad en Samsung. Laptops, Mac en Windows, kunt u terugvinden in ons assortiment.

Scherm kapot? Laat je gebroken of gebarsten glas door ons herstellen. Dit doen we voor je Smartphone, tablet, laptop, MacBook of iMac.

Geen beeld? Onze ingenieurs repareren dit graag voor je.

Werken de toetsen op het toetsenbord niet meer? Meestal is waterschade de oorzaak, maar dat hoeft niet altijd. Wij zoeken het voor je uit. 

Merk je dat je je laptop niet meer zonder computermuis kunt bedienen of is je Trackpad vuil of trager geworden? De trackpad van je apparaat herstellen of vervangen is dan de juiste oplossing.

Bij dit type reparatie is het erg belangrijk dat we het model weten van je Mac. Dit kunnen we voor je bekijken wanneer je in de winkel komt. Zelf je Mac model vinden? We hebben een simpele uitleg geschreven.

Raakt je computer binnen het uur leeg? Start je toestel niet meer op? Laat dan je batterij vervangen.

De MagSafe connector is een magnetisch onderdeel. Dit is het contactpunt tussen je Apple MacBook en je lader.

Geen geluid meer? Grote kans dat het aan je speaker ligt. Deze vervangen we voor je.

We vervangen je opslagschijf met een SSD. Hierdoor start je MacBook sneller op. Hetzelfde geldt voor bestanden die je op de SSD zet.

Wil je zien wat je huidige Windows 10 computer specificaties zijn? Lees de blog.

We verwijderen virussen. Denk aan spamware, adware en andere computervirussen. Ook installeren we antivirus software.

We reinigen je hardware. We verwijderen stof en indien nodig vernieuwen we de koelpasta.

Voorkom het kwijtraken van je gegevens en laat ons veilig een kopie maken van je bestanden. Dit doen we met software van onze partner Blancco.

We halen verwijderde gegevens terug met behulp van speciale software. Ook dit doen we met behulp van de software van onze partner Blancco.

We gebruiken specialistische apparatuur om je opslagschijf te lezen. Dit doen we met een combinatie van hardware en software.

Bestanden overzetten van het ene naar het andere apparaat? Hier helpen we je graag mee.

Een glas water, cola of een pintje laten vallen over je MacBook, laptop of desktop computer? We helpen je uit de nood. Dit doen we ook voor Smartphones en Tablets.

Lees ons artikel over MacBook waterschade. De meeste informatie uit het artikel geldt ook voor Windows laptops en desktop computers.

Het moederbord brengt alle computeronderdelen bij elkaar. Het is het hart van het toestel. Heb je problemen met één of meerdere onderdelen? We passen micro- en nanosoldeertechnieken toe om je moederbord
te herstellen.

Lees ook ons artikel over de meest voorkomende moederbord problemen.

Bestelling & betaling

Informatie over het plaatsen en betalen van een bestelling, zowel online als in een van onze twee winkels.

Een bestelling plaatsen kan op twee verschillende manieren. Dit kan rechtstreeks via onze webshop of op elke pagina van de website heb je de optie om een repair of aankoop te doen.

Als je een bestelling wilt wijzigen, neem je het best contact op met onze klantenservice op het nummer 092243051

Zij begeleiden jou dan verder om jouw aankoop te voltooien.

Annuleren kan alleen als je bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft. Is je product al verzonden? Dan kan je het retourneren.

Online kan je betalen met Bancontact (kaart en App), creditcard (Visa of MasterCard), PayPal, Apple Pay of via een handmatige overschrijving.

In de winkel kan je betalen met je Bancontact, cash geld of Payconiq.

Bij ons in de winkel heeft u steeds de mogelijkheid om contant te betalen.

Je kunt bij ons betalen met Bancontact-kaart en met de Payconiq by Bancontact-App, online en in onze winkels. Kies online bij het bestellen van jouw product voor de betaalwijze Bancontact en bevestig de betaling met je Bancontact-kaart of met de Payconiq by Bancontact-App op je Smartphone. Betalen met Bancontact is veilig en helemaal gratis.

Ons rekeningnummer is BE21 0688 9788 7803 
Vermeld bij het betalen altijd je naam en ordernummer. 

Ja. Zodra je begint met afrekenen kom je terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Je transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het slotje in je browser.

Garantie

Informatie over de garantie van je Smartphone, tablet of computer.

De garantie is niet van toepassing indien de gebreken geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik of gebruik voor andere dan normale (bedrijfs)doeleinden, van extern komende oorzaken, zoals brand- of waterschade, of indien de goederen door anderen dan Quick Solutions zijn gewijzigd of worden onderhouden.
Defecten veroorzaakt door software- of configuratieproblemen vallen niet onder garantie.


Indien de koper een product naar ons wil opsturen, verzoeken wij de koper hiervan eerst telefonisch (092243051) of via e-mail (info@quicksolutions.be) melding te doen. Pakketten zonder vermelding van klantgegevens en/of factuurnummer worden niet geaccepteerd. 
De klant is zelf verantwoordelijk voor schade en/of verlies tijdens transport naar Quick Solutions. 
Reparatie of vervanging van het product leidt niet tot hernieuwing of verlenging van de garantieperiode.
De garantie geldt enkel voor de oorspronkelijke koper en is niet overdraagbaar bij wederverkoop.


Vermindering van de accucapaciteit door continu gebruik wordt niet gedekt door de garantie. Een batterij die na 12 maanden 75% van haar oorspronkelijke capaciteit bevat, wordt beschouwd als normaal en kan daarmee niet onder garantie worden vervangen.
Garantie geldt niet wanneer het product onjuist is geïnstalleerd, verwaarloosd, te lang of incorrect opgeladen, onderhevig is geweest aan een niet door Quick Solutions geautoriseerde reparatie of modificatie, gebruikt is in een apparaat waarvoor het niet is bedoeld of bij enige andere vorm van incorrect gebruik.
Quick Solutions aanvaardt in geen geval aansprakelijkheid ten aanzien van vervolgschade, inclusief persoonlijk letsel, verlies van inkomsten, interessen, verloren data of enige andere incidentele of indirecte schaden, veroorzaakt door onoordeelkundige installatie of gebruik van haar producten of door installatie of gebruik van apparatuur die is veranderd, beschadigd of op verkeerde wijze is gebruikt.

Als je product binnen de garantieperiode kapot gaat en het om een fabricagefout gaat, is de reparatie helemaal gratis.

Wanneer de schade is ontstaan door onkundig gebruik of schade waarvan u zelf de oorzaak niet weet dan kunnen we je verder helpen maar de reparatiekost zal aangerekend worden.

Als je product niet meer goed werkt door de manier waarop jij het gebruikt hebt. Bijvoorbeeld als je koffie over je laptop morst, waardoor je een zwart scherm krijgt. Als je gebruikersschade wilt laten repareren, moet je hiervoor betalen. We onderzoeken je product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan jij kiezen of je het wilt laten repareren of niet.

Wanneer een product onherstelbaar is of er te veel kosten aan zijn dan bieden wij nieuwe en refurbished toestellen aan.

Op nieuwe toestellen geldt er standaard twee jaar garantie en op refurbished levenslange service garantie. Zowel Smartphones iPhone, Samsung, Huawei. Tablets, iPad en Samsung. Laptops, Mac en Windows kunt u terugvinden in ons assortiment.

Je krijgt een prijsopgave als onze technieker vastgesteld heeft dat het defect is ontstaan door gebruikersschade. Je hebt een keuze uit 3 opties:
 
  1. Je gaat akkoord met de prijsopgave. Het product wordt dan gerepareerd.
  2. Je gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar wilt wel je product terug. Je betaalt dan de analyse- of onderzoekskosten en krijgt je product terug.
  3.  Je gaat niet akkoord met de prijsopgave en wilt je product niet meer terug. 
    Je betaalt dan geen onderzoekskosten en je product wordt milieuvriendelijk vernietigd
Retour

Informatie over de retour van je product.

Je kan je product gratis ruilen voor een ander product. Doe dat binnen de veertien kalenderdagen.
Wilt u afzien van uw aankoop? Doe dat dan binnen de veertien kalenderdagen, te rekenen vanaf de levering van uw bestelling (voor een product). 
 
Je kan jouw product retourneren en je geld terug laten storten.
Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om je product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Dus bekijk het product gerust zoals je in de winkel zou doen.
Liet je aan de handelaar weten dat je afziet van uw aankoop? Dan krijgt hij – vanaf dat moment – veertien dagen om uw bestelling volledig terug te betalen (inclusief leveringskosten en taksen). Hij mag weliswaar wachten totdat hij de retourzending ontvangt.

Meld dit onmiddellijk aan onze klantenservice. We staan 7 dagen per week voor je klaar en zorgen dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling in huis hebt.

Wij beschikken over een team van technische experten met reeds jarenlange ervaring in de repair sector. Iedere technicus is gespecialiseerd in zijn vak. Op deze manier kan ons team ervoor zorgen dat alle reparaties deskundig worden uitgevoerd. Als jouw toestel nog fabrieksgarantie heeft dan wordt deze teruggestuurd naar de  fabrikant, tenzij anders overeengekomen met de klant.

Menu