Geen zin om te lezen? Wil je refurbished aankopen of liever repareren?

Klik hieronder voor alle antwoorden op je vragen

Vragen op reparatie

Op deze pagina staat informatie over je aankoop, verkoop of reparatie bij QuickSolutions. Weet je niet wat de verschillende reparatietermen bij de producten betekenen? Hier worden ze allemaal uitgelegd. Meer vragen? Neem contact op via de chat, e-mail of telefoon.

U kan langskomen voor een reparatie, aankoop en verkoop in onze hoofdzetel in Gent op het adres Wiedauwkaai 80A. Onze opgeleide technici staan onmiddellijk klaar om uw probleem op te lossen of u de juiste informatie te geven voor de aankoop of verkoop van een toestel.

Een reparatieverzoek wordt opgedeeld in twee delen: de analyse en de reparatie.

De tijdsduur voor de analyse ligt tussen de 15 à 30 minuten bij alle toestellen (smartphone, tablet, laptop, gameconsole, etc.). 

De meeste herstellingsdossiers worden afgerond in een halfuurtje. Deze tijdsduur geldt uiteraard als indicatie en is afhankelijk van een aantal factoren.

Deze reparatietijdsduur houdt geen rekening met de leveringstermijn, indien er onderdelen besteld moeten worden. Bij populaire modellen worden de onderdelen meestal de volgende werkdag geleverd (bv. iPhone, de meeste Samsung-modellen, de meeste MacBook onderdelen). De herstelling wordt meteen uitgevoerd na ontvangst.

Deze reparatietijdsduur gaat in vanaf het moment dat er goedkeuring verleend geweest is.

Wanneer u bij ons langskomt zal de technicus uw toestel eerst analyseren en de offerte aan u voorleggen. Als de klant akkoord gaat met de herstelling van het toestel betaalt u enkel de reparatiekost bij succes. Indien de klant niet overgaat tot reparatie, omdat er bijvoorbeeld bijkomende problemen zijn vastgesteld, wordt enkel een analysekost betaald voor onze geleverde diensten.

We houden u steeds op de hoogte van de verschillende reparatiefases met een e-mail. Het is echter altijd mogelijk dat deze e-mail zich bij uw ongewenste berichten bevindt. Gelieve dit af en toe te controleren. 

Indien u een e-mail ontvangt met ‘Onmiddellijk klaar’ in de titel, kan u gedurende onze openingsuren om uw toestel komen in de winkel waar u uw toestel aan ons overhandigd heeft. 

Het is echter ook mogelijk dat u een e-mail krijgt met de titel ‘De volgende werkdag klaar’. Indien dit zo is, kan u vanaf de volgende werkdag het toestel komen afhalen. 

Wanneer een product onherstelbaar is of er te veel kosten aan zijn dan betaalt u enkel de analysekosten. Voor Smartphones bedraagt deze kost € 79. Bij tablets en spelconsoles (PlayStation & Nintendo Switch) komt het forfaitaire bedrag op € 99. Windows Laptops, MacBook en iMac hebben daarentegen een analysekost van € 129. Voor een desktop rekenen we ook een bedrag aan van € 129.

Als u overgaat tot de aankoop van een nieuw of refurbished toestel bij Quicksolutions worden de analysekosten gehalveerd. Op deze toestellen is er standaard twee jaar garantie. 

Scherm kapot? Laat uw gebroken of gebarsten glas door ons herstellen. Dit doen we voor uw smartphone, tablet, laptop, MacBook of iMac.

Geen beeld? Onze ingenieurs repareren dit graag voor u.

Werken de toetsen op het toetsenbord niet meer? Meestal is waterschade de oorzaak, maar dat hoeft niet altijd. Wij zoeken het voor u uit. 

Merkt u dat u de laptop niet meer zonder computermuis kan bedienen of is uw Trackpad vuil of trager geworden? De trackpad van uw apparaat herstellen of vervangen is dan de juiste oplossing.

Bij dit type reparatie is het erg belangrijk dat we het model weten van uw Mac of laptop. Dit wordt steeds gecontroleerd tijdens onze kwaliteitscontrole. Zelf uw Mac model vinden? We hebben een simpele uitleg geschreven.

Raakt uw toestel binnen het uur leeg? Start uw toestel niet meer op? Laat dan uw toestel analyseren.

Een batterijvervanging is een mogelijke oplossing.

Het moederbord brengt alle computeronderdelen bij elkaar. Het is het hart van het toestel. Heeft u problemen met één of meerdere onderdelen? We passen micro- en nanosoldeertechnieken toe om nieuw leven te brengen in uw toestel.

Analysekosten & Diagnosekosten bij Quicksolutions 
 
Let op: deze kost wordt in mindering gebracht als u de reparatie laat uitvoeren.
 
Bij Quicksolutions hanteren wij een analysekost voor het inboeken, verwerken en onderzoeken van uw toestel. Dit omvat de check-in kosten, de tijd die we investeren in de boeking en verwerking, en een technisch of mechanisch onderzoek.
Tarieven per toestelcategorie:
 
•Smartphone: €79
•Tablets & PlayStation & Nintendo Switch: €99
•Laptop, MacBook & iMac: €129
•Desktop PC: €129
 
Deze kosten zorgen ervoor dat wij uw toestel professioneel en efficiënt kunnen analyseren, zodat we een accurate oplossing en prijsopgave kunnen bieden.
 
De vermelde analysetarieven zijn richtprijzen.
Quicksolutions behoudt zich het recht om het analysetarief aan te passen naargelang de staat, herkomst, ouderdom of vermoedelijke complexiteit van het toestel.
Dit geldt in het bijzonder voor:
  • – toestellen die niet bij ons werden aangekocht;
  • – toestellen die buiten de fabrieks- of verkopersgarantie vallen;
  • – toestellen met zichtbare sporen van val-, vocht-, laad- of oververhittingsschade;
  • – toestellen waarbij niet-originele onderdelen of laders werden gebruikt;
  • – of toestellen die uitzonderlijke schade, oxidatie of veroudering vertonen.

Het aangepaste analysetarief wordt steeds vooraf meegedeeld, vóór de start van verdere analyse of herstelling.
In de praktijk varieert het analysetarief doorgaans tussen €79 en €299, afhankelijk van het toesteltype en de vermoedelijke aard van de schade.

De MagSafe connector is een magnetisch onderdeel. Dit is het contactpunt tussen uw Apple MacBook en de lader.

Geen geluid meer? Grote kans dat het aan uw speaker ligt. Deze vervangen we graag voor u.

We vervangen uw opslagschijf met een SSD bij een Laptop of PlayStation 4. 

Bij MacBook is dit alleen bij oudere modellen mogelijk.

We verwijderen virussen. Denk aan spamware, adware en andere computervirussen. Ook installeren we antivirus software.

We reinigen uw hardware. We verwijderen stof en indien nodig vernieuwen we de koelpasta.

Voorkom het kwijtraken van uw gegevens en laat ons veilig een kopie maken van uw bestanden.

We halen verwijderde gegevens terug met behulp van speciale software.

We gebruiken speciale apparatuur om de opslagschijf te lezen. Dit doen we met een combinatie van hardware en software.

Bestanden overzetten van het ene naar het andere opslagmedium? Hier helpen we u graag mee.

Een glas water, cola of een pintje laten vallen over uw MacBook, laptop of desktop computer? We helpen u uit de nood. Dit doen we ook voor Smartphones en Tablets.

Lees ons artikel over MacBook waterschade. De meeste informatie uit het artikel geldt ook voor alle andere soorten toestellen.

Vanaf de iPhone XR, XS en XS Max zal er na de vervanging van de batterij een melding verschijnen op het hoofdscherm. Deze blijft hier niet, maar gaat na het verloop van enkele dagen naar de instellingen en vervolgens van daaruit naar de batterijconditie. Ook bij de recentere modellen is dit het geval.  Deze melding zegt enkel dat de software van Apple aanwezig op het toestel niet in staat is om te verifiëren dat het toestel na reparatie over een originele batterij beschikt. Er wordt bijgevolg niet gezegd dat er een niet-originele batterij gebruikt werd voor de reparatie, maar enkel dat de software dit niet kan controleren. Quicksolutions gebruikt OEM-onderdelen. We beschikken echter niet over de mogelijkheid om deze melding te verwijderen. Hiervoor moeten we speciale software bij Apple aankopen. In feite wordt er bijgevolg enkel meegedeeld dat het toestel niet meer beschikt over de oorspronkelijke batterij.

Bij het gebruik van een nieuw origineel scherm voor een reparatie, zal een gelijkaardige melding verschijnen. Dit doet zich voor vanaf de iPhone 11. We geven echter de keuze aan onze klanten om voor een goedkoper compatibel scherm te gaan. Uiteraard is dit dan geen origineel scherm.

Vanaf de iPhone 12 is er een soortgelijke waarschuwing in verband met de vervanging van de achtercamera. 

Kortom: maak u geen zorgen bij deze meldingen. De verschijning van deze meldingen zegt niets over de prestaties van het desbetreffende onderdeel. Op deze manier wil Apple reparaties ontraden.

Vragen op bestelling & betaling

Informatie over het plaatsen en betalen van een bestelling, zowel online als in een van onze twee winkels.

Een bestelling plaatsen wordt gedaan via de webshop of reparatiemodule.

Als u een bestelling wil wijzigen, neemt u het best contact op met onze klantenservice op het nummer 092243051

Zij begeleiden u dan verder om uw aankoop te voltooien.

Annuleren kan alleen als uw bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft. Is uw product al verzonden? Dan kan u het retourneren.

We hebben verschillende betaalmethodes. Denk hierbij aan Bancontact (kaart en App), creditcard (Visa of MasterCard), PayPal, Apple Pay of via een handmatige overschrijving.

In de winkel kan u betalen met Bancontact, cash geld, Payconiq en Ecocheques.

Dat kan zeker en vast! Uw toestel laten herstellen is veel beter voor het milieu dan de aankoop van een nieuw toestel. Daarom kan u bij ons met Ecocheques betalen. Wij accepteren niet alleen de papieren variant, maar ook betaalkaarten.

Ecocheques van Pluxee, Edenred en Monizze aanvaarden we.

Bij ons in de winkel heeft u steeds de mogelijkheid om contant te betalen.

U kan bij ons betalen met Bancontact. Kies online bij het bestellen van uw product voor de betaalwijze Bancontact en bevestig de betaling met uw Bancontact-kaart of met de Payconiq by Bancontact-App op uw Smartphone. Betalen met Bancontact is veilig en helemaal gratis.

Ons rekeningnummer is BE21 0688 9788 7803 
Vermeld bij het betalen altijd uw naam en ordernummer. 

Ja. Zodra u begint met afrekenen komt u terecht in een beveiligde internetomgeving. Zo krijgen anderen niet de kans om stiekem mee te kijken. Uw transactiegegevens worden versleuteld verstuurd via een SSL-verbinding. U herkent een veilige SSL-verbinding aan het slotje in uw browser.

Vragen op garantie

Informatie over de garantie van je Smartphone, tablet of computer.

De garantie is niet van toepassing indien de gebreken geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik of gebruik voor andere dan normale (bedrijfs)doeleinden, van extern komende oorzaken, zoals brand- of waterschade, of indien de goederen door anderen dan Quicksolutions zijn gewijzigd of worden onderhouden.
Defecten veroorzaakt door software- of configuratieproblemen vallen niet onder garantie.

Indien de koper een product naar ons wil opsturen, verzoeken wij de koper hiervan eerst telefonisch (092243051) of via e-mail (info@quicksolutions.be) melding te doen. Pakketten zonder vermelding van klantgegevens en/of factuurnummer worden niet geaccepteerd. 
De klant is zelf verantwoordelijk voor schade en/of verlies tijdens transport naar Quicksolutions. 
Reparatie of vervanging van het product leidt niet tot hernieuwing of verlenging van de garantieperiode. De garantieperiode wordt tijdelijk opgeschort tot na de herstelling of vervanging van het product. De garantie geldt enkel voor de oorspronkelijke koper en is niet overdraagbaar bij wederverkoop.

Bij de aankoop van een toestel is er altijd een wettelijke garantie van 2 jaar. Ook voor de batterij is dit het geval, behalve op vlak van capaciteitsvermindering. Batterijen zijn nu eenmaal onderhevig aan slijtage. Enkele maanden na de aankoop zal u uw toestel sneller moeten opladen. Dit wordt als normaal beschouwd.

Quicksolutions aanvaardt in geen geval aansprakelijkheid ten aanzien van vervolgschade, inclusief persoonlijk letsel, verlies van inkomsten, verloren data of enige andere incidentele of indirecte schaden, veroorzaakt door onoordeelkundige installatie of gebruik van haar producten of door installatie of gebruik van apparatuur die is veranderd, beschadigd of op verkeerde wijze is gebruikt.

Als uw product binnen de garantieperiode kapot gaat en de garantievoorwaarden niet overtreden werden, is de reparatie helemaal gratis.

Wanneer de schade is ontstaan door onkundig gebruik of schade waarvan u zelf de oorzaak niet weet dan kunnen we u verder helpen maar de reparatiekost zal aangerekend worden.

Als uw product niet meer goed werkt door de manier waarop u het gebruikt heeft. Bijvoorbeeld als u koffie over een laptop morst, waardoor u een zwart scherm krijgt. Als u gebruikersschade wil laten repareren, moet u hiervoor betalen. We onderzoeken uw product en maken een prijsopgave. Op basis daarvan kan u kiezen of u het wil laten repareren of niet.

U krijgt een prijsopgave als onze technicus vastgesteld heeft dat het defect ontstaan is ten gevolge van gebruikersschade. U heeft 4 keuzemogelijkheden.
 
  1. 1. U gaat akkoord met de prijsopgave. Het product wordt dan gerepareerd.
  2. 2. U gaat niet akkoord met de prijsopgave, maar u wenst wel uw product terug. U betaalt dan de analyse- of onderzoekskosten 
  3. 3. U gaat niet akkoord met de prijsopgave en u wil uw product niet meer terug. De analysekosten worden aangerekend.
  4. 4. U wenst uw toestel aan ons te verkopen.

2 jaar

  • U koopt een toestel bij Quicksolutions.
  •  

1 jaar

  • Scherm (OEM) reparaties voor Apple en Samsung-producten.
  •  

6 maanden

  • Scherm (Premium Compatibel) reparaties voor iPhone
  • Scherm (OEM) reparaties voor andere smartphone merken, bv. Google Pixel, Sony, Huawei, Motorola, etc.
  • Standaardreparaties (behalve batterij of scherm) bij smartphone, tablet, laptop, pc, MacBook, iMac, spelconsoles, etc.
  • SSD upgrade
  •  

3 maanden

  • Batterijvervanging bij alle toestellen
  • Herstelling van moederbord bij alle toestellen bv. HDMI reparatie bij PlayStation, etc.
  • Herstelling van scharnieren.
  •  

GEEN GARANTIE

  • Waterschade-behandeling
  • software bv. software reset, etc.
  • Back-up
  • Data-Recovery
  • Gegevens overzetten

Vragen op retour

Informatie over de retour van je product.

U kan uw product gratis ruilen voor een ander product bij een verkoop of afstand. Doe dat binnen de veertien kalenderdagen.
Wil u afzien van een aankoop? Doe dat dan binnen de veertien kalenderdagen, te rekenen vanaf de levering van uw bestelling (voor een product). Dit geldt alleen bij een verkoop op afstand (bv. webshop).
 
U kan uw product retourneren en uw geld terug laten storten.
Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om uw product in de originele staat en onbeschadigd terug te sturen. Anders heeft Quicksolutions het recht om een waardevermindering toe te passen.
De verkoper heeft veertien dagen om uw bestelling volledig terug te betalen (inclusief leveringskosten en taksen). Deze tijdperiode gaat in, wanneer de klant meegedeeld heeft dat deze een beroep wenst te doen op het herroepingsrecht. Quicksolutions zal weliswaar wachten totdat hij de retourzending ontvangt, zoals in de wet beschreven staat.

Meld dit onmiddellijk aan onze klantenservice. We staan 7 dagen per week voor u klaar en zorgen dat u zo snel mogelijk de juiste bestelling in huis hebt.

Wij beschikken over een team van technische experten met reeds jarenlange ervaring in de repair sector. Iedere technicus is gespecialiseerd in zijn vak. Op deze manier kan ons team ervoor zorgen dat alle reparaties deskundig worden. uitgevoerd.

    Ontvang 5% korting in onze winkels als je aanmeldt voor onze nieuwsbrief
    0
      Bestelling
      Je hebt nog geen producten toegevoegd aan je bestelling.Terug naar de shop